Pražská plynárenská: Neplatiči přicházejí o tisíce korun


28. 1. 2011

Autor

O dost peněz mohou přijít zákazníci Pražské plynárenské, kteří jsou jejími dlouhodobými dlužníky. Firma jim totiž neposkytne žádnou z výhod, které náleží všem řádně platícím odběratelům. A to se neplatičům může prodražit.

Pražská plynárenská má pro zákazníky mnoho bonusů

Pražská plynárenská poskytuje svým odběratelům například opravy plynových spotřebičů zcela zdarma. Stejně tak jsou u ní bezplatné opravy netěsností bytových rozvodů v rámci zásahu Pohotovostní služby. Zákazníci Pražské plynárenské mají k dispozici i celou řadu dalších výhod: mohou získat odměnu za získání nového zákazníka, slevu na nákup nového plynového spotřebiče, která dosahuje až 30 % vč. montáže zdarma nebo slevy, které lze čerpat v rámci věrnostního programu Zákaznická karta u téměř 90 partnerů.

Naproti tomu klient, který je v databázi Pražské plynárenské evidován jako neplatič, riskuje velké výdaje. Pokud se mu porouchá plynový spotřebič, vyjde ho oprava, kterou mají řádně platící zákazníci zdarma, na zhruba tři tisíce korun. Jinak bezplatné opravy případných netěsností bytového rozvodu v rámci zásahu Pohotovostní služby ho budou stát průměrně dva tisíce korun.

Neplatiči o bonusy přicházejí

Zanedbatelné nejsou ani částky, které zákazníci Pražské plynárenské mohou získat v rámci bonusového programu firmy – se Zákaznickou kartou Pražské plynárenské ušetří za rodinnou dovolenou až sedm tisíc korun. Stejnou částku uspoří třeba i při nákupu nového plynového kotle nebo jeho montáži. Přiznání bonusů je ale podmíněno vyrovnáním všech závazků vůči firmě. „U nás se prostě neplatit nevyplatí,“ říká vedoucí odboru fakturace a pohledávek Pražské plynárenské Ing. Vladimíra Benešová.

Pokud některý zákazník Pražské plynárenské začne dlužit, protože se dostal do nepředvídatelné situace, měl by svého dodavatele kontaktovat a domluvit se s ním na způsobu řešení. Pražská plynárenská je připravena přistoupit k jeho problému s maximální vstřícností. „Chápeme, že se někteří naši zákazníci mohou dostat do obtížné situace, která jim zabrání přechodně plnit závazky. Proto jsme ochotni domluvit se s každým na individuálním řešení,“ vysvětluje Benešová.

Zdlouhavé a nákladné vymáhání dluhů soudní cestou je pro Pražskou plynárenskou až poslední možností. Svým zákazníkům se především snaží nabídnout řešení, které by vyhovovalo oběma stranám. První upomínka tak například ještě neznamená sankce – dlužníkovi není vyměřeno žádné penále. „Bohužel jsou lidé, kteří o žádnou  dohodu nestojí. Ti potom musí počítat s následky, které vyplývají ze soudního řízení a podobně,“ doplňuje Benešová.

Štítky:,