Zbylých 16 % tvoří „jiné obskurity“, spočítal server Scuk.cz. Internetový průvodce po restauracích na základě předchozí ankety vyhlásil „nejhloupější důvody“, proč v restauracích není k dostání kohoutková voda.
První místo obsadila historka Štěpána S., který se v pizzerii dozvěděl, že profesionální obsluha servíruje k dobré kávě zásadně jenom kvalitní tekutinu z velkoobchodu. Oldřichovi M. zase v hospodě sdělili, že kohoutková voda neteče. „Z čeho tedy vaříte?,“ zeptal se zákazník. „Z balené,“ uslyšel. „Pokud nemáte psa, můžete si objednat jedině vodu v lahvi,“ dozvěděla se zase Jana Z. v jedné z brněnských restaurací.
Kohoutková voda může firmě ušetřit 31 tisíc Kč ročně
V některých společnostech už se mezitím kohoutková voda stala součástí firemní image a důkazem ekologické odpovědnosti. Navíc uspoří nemalé peníze. Barel rozvážené vody o objemu 18,9 litru totiž stojí kolem 125 Kč vč. DPH, což je 6,614 Kč za litr. Balená voda je tedy asi stokrát dražší nežli ta z kohoutku.
Pakliže zaměstnanci vypijí dohromady jeden 18,9litrový barel denně, při 250 pracovních dnech v roce vyčerpají 31 250 Kč za rok. Naproti tomu například ostravská kohoutková voda stojí 67,09 Kč/m3 (tzn. 1 litr = 0,06709 Kč), při stejné spotřebě za ni tedy firma dá 317 Kč.
Je pečlivě sledováno, zda kohoutková voda vyhovuje hygienickým standardům.